Huisregels

  1. Home
  2.  » Huisregels
Kom op tijd

Moet u afzeggen?
Doe dit dan uiterlijk 48 uur van tevoren. Voor afspraken op maandag geldt dat u uiterlijk vrijdagmiddag voor 12.00u moet hebben afgezegd.
Helaas komt het voor dat patienten niet tijdig afzeggen of zelfs niet op een afspraak verschijnen. Dit is een vervelende situatie voor iedereen. Naast het feit dat geplande zorg niet door kan gaan is er door de patient een deel van de praktijkorganisatie gereserveerd welke nu niet gebruikt wordt en wel gepaard gaat met (doorlopende) kosten. Bovendien hadden andere patienten in die tijd geholpen kunnen worden.
De Nederlandse Zorg Autoriteit bepaalt voor de tandarts hoe verrichtingen bij de patienten moeten worden gedeclareerd. Zowel de omschrijving en de kosten van verrichtingen liggen vast. Ook voor het niet nakomen, of niet tijdig afzeggen, van een afspraak heeft de NZA richtlijnen opgesteld.
Code C90 mag gehanteerd worden als een patiént niet op een gemaakte afspraak verschijnt of niet 48 uur van tevoren afzegt. Er mag tot 100% van de gemiste omzet in rekening worden gebracht.
Wij hanteren een termijn van 48 uur van tevoren afzeggen en declareren over het algemeen een deel van de gemaakt kosten en niet de gemiste omzet.
Met deze regeling voor het niet nakomen of te laat afzeggen van afspraken komen we patiénten tegemoet en hopen dan 00k dat u begrijpt dat wij niet alle kosten, maar slechts een deel daarvan in rekening brengen.
Deze regeling wordt gehanteerd ongeacht de reden van afzeggen.
AIs er vaker te Iaat wordt afgezegd of afspraken niet worden nagekomen zullen Wij voor de gemaakte kosten een hogere vergoeding in rekening brengen.
Uiteraard hopen Wij dat we deze regeling niet hoeven te gebruiken en tevens vragen we u om de afspraken goed in uw agenda te zetten.
Als service sturen Wij u 2 maal van tevoren een herinnering voor uw afspraak (6 dagen en 1 dag van tevoren).
Aan deze service kunnen geen rechten worden ontleend en ontslaat de patient niet van zijn eigen verantwoordelijkheid om afspraken na te komen.

Uw gegevens

Moet u afzeggen?
Doe dit dan uiterlijk 48 uur van tevoren. Voor afspraken op maandag geldt dat u uiterlijk vrijdagmiddag voor 12.00u moet hebben afgezegd.
Helaas komt het voor dat patienten niet tijdig afzeggen of zelfs niet op een afspraak verschijnen. Dit is een vervelende situatie voor iedereen. Naast het feit dat geplande zorg niet door kan gaan is er door de patient een deel van de praktijkorganisatie gereserveerd welke nu niet gebruikt wordt en wel gepaard gaat met (doorlopende) kosten. Bovendien hadden andere patienten in die tijd geholpen kunnen worden.
De Nederlandse Zorg Autoriteit bepaalt voor de tandarts hoe verrichtingen bij de patienten moeten worden gedeclareerd. Zowel de omschrijving en de kosten van verrichtingen liggen vast. Ook voor het niet nakomen, of niet tijdig afzeggen, van een afspraak heeft de NZA richtlijnen opgesteld.
Code C90 mag gehanteerd worden als een patiént niet op een gemaakte afspraak verschijnt of niet 48 uur van tevoren afzegt. Er mag tot 100% van de gemiste omzet in rekening worden gebracht.
Wij hanteren een termijn van 48 uur van tevoren afzeggen en declareren over het algemeen een deel van de gemaakt kosten en niet de gemiste omzet.
Met deze regeling voor het niet nakomen of te laat afzeggen van afspraken komen we patiénten tegemoet en hopen dan 00k dat u begrijpt dat wij niet alle kosten, maar slechts een deel daarvan in rekening brengen.
Deze regeling wordt gehanteerd ongeacht de reden van afzeggen.
AIs er vaker te Iaat wordt afgezegd of afspraken niet worden nagekomen zullen Wij voor de gemaakte kosten een hogere vergoeding in rekening brengen.
Uiteraard hopen Wij dat we deze regeling niet hoeven te gebruiken en tevens vragen we u om de afspraken goed in uw agenda te zetten.
Als service sturen Wij u 2 maal van tevoren een herinnering voor uw afspraak (6 dagen en 1 dag van tevoren).
Aan deze service kunnen geen rechten worden ontleend en ontslaat de patient niet van zijn eigen verantwoordelijkheid om afspraken na te komen.

Medicijngebruik

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Veiligheid

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Lokaal, betrokken en kwaliteit

Lokaal

Wij, de medewerkers van Tandartspraktijk Stadshart, wonen bij u in de buurt. Wij kennen u en uw omgeving en kijken hoe en op welke manier we in de buurt een bijdrage kunnen leveren.

Betrokken

Onze medewerkers zijn betrokken, deskundig en persoonlijk en staan u bij met raad en daad. Wij werken vanuit een prettige en ontspannen persoonlijke sfeer en stellen u als patiënt centraal.

Wij willen u graag goed leren kennen, waardoor wij u zowel preventief als curatief de beste zorg kunnen geven. Omdat onderling vertrouwen de basis is voor een duurzame relatie, vinden wij het ook belangrijk dat u onze praktijk leert kennen.

Kwaliteit

Onze medewerkers zijn tandheelkundige professionals. Door continue overleg tussen de verschillende zorgverleners, voortdurende na- en bijscholing en coaching van onze medewerkers, kunnen wij u de beste zorg bieden.