U bent al patiënt

U wilt een afspraak verschuiven of afzeggen.
Bel ons binnen onze openingstijden of kom naar de praktijk.

Let op:
Doe dit uiterlijk 24 uur van tevoren op werkdagen.
Doet u dit later, dan brengen wij kosten in rekening.
Deze zijn afhankelijk van de behandeling die ingepland stond.

U bent verwezen

U bent verwezen door uw tandarts, specialist of huisarts.
Bel ons binnen onze openingstijden voor het plannen van een afspraak.
U kunt ook mailen, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op.
Let op:
Wanneer u als patiënt van een collega tandarts naar ons verwezen bent, is het niet mogelijk om u in te schrijven in ons reguliere patiëntenbestand.

U wilt patiënt worden

Onze praktijk staat open voor gemotiveerde en betrouwbare patiënten. De informatie die u ons verstrekt wordt vertrouwelijk behandeld.

Voordat we de inschrijfprocedure starten, willen we per mail een aantal zaken van u weten:

  • Uw persoonlijke gegevens als naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer, email-adres en verzekeringsnummer;
  • Naam en adres van uw vorige tandarts en op welke datum hij of zij u voor het laatst voor een reguliere controle heeft gezien;
  • Of u ooit een betalingsprobleem of achterstand bij een tandarts heeft gehad;
  • Uw motivatie om bij ons in te schrijven.

Wanneer wij alle antwoorden op bovenstaande punten hebben ontvangen, nemen wij binnen 5 werkdagen contact met u op.

Een aanvraag met onvolledige informatie nemen wij niet in behandeling. (Wij kunnen te allen tijde besluiten om de inschrijfprocedure te stoppen en u niet in te schrijven).

 

 

U bent verwijzer

U wilt als collega een patiënt naar ons verwijzen.

Bij voorkeur ontvangen wij uw verwijzing via Zorgmail. Ook kunt u een verwijsbrief aan de patiënt meegeven, of telefonische een afspraak maken.

Spoed

Soms bestaat er verschil van inzicht over wat spoed of geen spoed is.
In de regel kan worden gesteld dat iedere behandeling die zonder bezwaren tot de volgende werkdag kan worden uitgesteld, niet als spoed wordt aangemerkt. Zo is een verloren vulling die verder geen ernstige pijn veroorzaakt geen spoed, hoe lastig het ook kan zijn.

Een ongeval of een nabloeding zijn voorbeelden van situaties die zo spoedig mogelijk moeten worden gezien. Pijnklachten kunnen doorgaans goed tijdelijk verholpen worden met pijnstillers.

Tijdens de openingstijden van de praktijk belt u uiteraard naar de praktijk. Buiten de reguliere openingstijden en tijdens vakanties, kunt u contact opnemen met de spoeddienst van tandartsengroep de Kanaalstreek.  Deze is 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereikbaar onder nummer: 0344-678731

Verwezen patiënten dienen voor spoedgevallen contact te zoeken met de (dienstkring van de) eigen tandarts.

De telefonist(e) die u dan aan de lijn krijgt zal u instructies geven hoe verder te handelen.
Neem bij uw bezoek aan de dienstdoende tandarts altijd uw geldig verzekeringsbewijs en geldig legitimatiebewijs mee.

Houdt er rekening mee dat de spoedbehandeling niet bij uw eigen tandarts plaats vindt en dat er mogelijk contant moet worden afgerekend, ook al bent u hiervoor verzekerd. De hoogte van de kosten is afhankelijk van de uitgevoerde behandeling. Het is dan ook moeilijk om hier vooraf uitsluitsel over te geven.

Uiteraard krijgt u van de dienstdoende tandarts een betalingsbewijs waarmee u de gemaakte kosten vervolgens kunt declareren bij uw verzekeraar. Natuurlijk kan dat alleen als u daarvoor verzekerd bent.

Tandartspraktijk Stadshart

0599 - 655 055

Stadshart 1
9501 SV Stadskanaal

Tandartspraktijk Stadshart is geopend van maandag t/m donderdag van 08.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.

Voor tandheelkundige spoedgevallen buiten de openingstijden en in de vakanties kunt u contact opnemen met de spoeddienst van tandartsengroep de Kanaalstreek via telefoonnummer: 0344-678731.

Parkeren en openbaar vervoer.
De praktijk is eenvoudig te bereiken, zowel met openbaar vervoer als met de auto.
Parkeren rond de praktijk is gratis, let wel op het gebruik van de parkeerschijf.